Powered By Blogger

onsdag 2 juli 2014

Så tufft att bygga upp, så löjligt enkelt att rasera

En väldigt arg herre och världens gulligaste tant. Ett megalyxigt sommarboende och en makalös röra. Man kan ju inte direkt påstå att mitt arbete är enkelspårigt. Igår jobbade jag ett extrapass. Hoppade in på okänd mark. Och som jag nervösnojjade innan. Kände mig svimfärdig, ångeststinn, magontsdöende. Kunde knappt sova natten innan, vaknade om och om igen med panikartade känningar. 

Och jag blir så jäkla förbannad på mig själv, för vad i hela helsefyr är det som får mig att tro att jag inte kan någonting. Längre. För jag vet ju samtidigt vad jag fixat tidigare i mitt liv. Och det är, tro det eller ej, en hel nedrans del. Självförtroende, så tufft att bygga upp, så löjligt enkelt att rasera… Och visst fixade jag jobbet även igår, gick kanske inte i mål med exakt alla rätt, men det gör inte alltid de sedan åratal vana heller, vilket jag tror kan kallas mänsklighet. Något att komma ihåg...


Djuren på bilden har ingenting med innehållet i texten att göra. Eller lite har de nog ändå för de tror på mig och tycker liksom om mig precis som jag är… Tjing!

3 kommentarer:

  1. Vet du fina du, med åren och livserfarenhet brukar självförtroendet infinna sig. Du behöver lyssna på din inre röst och släppa all osäkerhet. Du är en kvinna med lång livserfarenhet och nu ska du bara våga ta plats och tro på din förmåga. Du är stark och fantastisk, du fixar det ska du se.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Och jag tycker oxå om dig MYCKET och DU kan det vet jag kraaam J

    SvaraRadera