Powered By Blogger

lördag 5 juli 2014

Med krympta fötter och hjärnan på rymmen


Jag hade dagens stass färdig och klar. I skallen. Misstaget var att jag lät den stanna där, tänkte inte ens på att förhandsprova den. Ett fett misstag visade det sig. För den planerade klänningen krävde annan behå än de jag äger, såg inte klok ut med de jag har och provade. Så av med finklänning och sistaminuten på med tråkigt beprövat istället. Fast jag tänkte ändå pigga upp med klackpjux. Tänkte. För verkligheten visade något annat, att de är för stora. Mina fötter har krympt! För det var samma sak med några andra par jag hystade fram i stressen. Så då blev det första bästa, söndriga par, som åkte på då tiden rann ut alldeles för snabbt. Så! Med hjärnan på rymmen, krympta fötter och trasiga skor sitter jag nu på tåg på väg mot galej. Fast jag är åtminstone ren, bara en sån sak... Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar